מהו דמיון מודרך?

דמיון מודרך הוא כלי המאפשר לנו לגשת אל תת המודע בזמן רגיעה והרפיה. כתוצאה מהרגיעה, המודע שלנו יכול לנוח ובכך לאפשר את התקשורת עם תת המודע.
אנו משתמשים בדמיון מודרך כשאנו רוצים לעשות שינוי אך מתקשים להשיגו בדרך המודעת. כלומר, כאשר אנו רוצים לעשות שינוי כלשהו שלא צלח כאשר פעלנו עם החלק הרציונלי (והמודע) שלנו.

טיפול NLP באמצעות דמיון מודרך

דמיון מודרך יכול להשפיע על פרשנות ודפוסי חשיבה מעכבים שרכשנו עם השנים, על תחושות ורגשות שליליים שאנו חווים, על התנהגות לא רצויה לנו ועל אופן קבלת ההחלטות שלנו. מכיוון שהמוח אינו מבדיל בין מציאות לדמיון, באמצעות הדמיון נוכל "לחווט" את המוח והמחשבות לעבר השינוי או התחושה הרצויה לנו. דמיון מודרך מתבסס על החושים שלנו. בעזרת חוש הראייה, השמיעה, הריח ואפילו הטעם נוכל להרגיש את החוויה בצורה עוצמתית. ככל שניצור תיאור מפורט יותר באמצעות החושים, כך עוצמת החוויה תהיה חזקה יותר ותסייע לנו לדמיין את השינוי בצורה מוחשית יותר.

למי דמיון מודרך יכול להתאים ?

דמיון מודרך יכול להתאים לכל מי שרוצה לעשות שינוי בחייו וטרם הצליח להשיג את השינוי הזה. אחת הסיבות שדמיון מודרך יכול לסייע בהשגת השינוי היא השימוש במטאפורות. יש אנשים ששיטת טיפול שפונה אל הרציונל לא מצליחה לייצר אצלם שינוי, מכיוון שדפוס החשיבה או ההתנהגות עמוק יותר ומקורו בתת המודע. שימוש בהרפיה ומטאפורות בזמן דמיון מודרך מאפשר "לעקוף" את תת המודע ולהביא לפריצת דרך גם לאחר שנים של ניסיונות כושלים להגיע לשינוי.

איך דמיון מודרך משפיע על חיינו?

באמצעות הנחיה נכונה ומכוונת בדמיון, נוכל להרגיש הקלה, רוגע ושחרור מרגשות לא רצויים. יתרה מכך, נוכל להשיב לעצמינו את השליטה על המחשבות שלנו ואף לעצב לעצמנו את העתיד. כלל שנתרגל יותר דמיון מודרך, כך המחשבות שלנו יהיו חיוביות ומקדמות יותר.